Träningsappen Friskis Go
Har du frågor och funderingar om den nya träningsappen?
Här hittar du vanliga frågor och svar om Friskis Go
Här hittar du vanliga frågor och svar om Friskis Go
Följ inlägget
12
följare
Jag har laddat ned appen men det går inte att välja förening ?
Vad göra?
Hej Monica,

Tack för att du hör av dig!
När du öppnar appen Friskis Go, så ska du komma till en sida där du väljer Stockholm som förening för att logga in. Det borde se ut enligt följande:
Ser det ut så för dig?
Återkom gärna så hjälper vi dig vidare, om denna instruktion inte var till hjälp!
Med vänliga hälsningar,
Tobias
Hej,
Jag har fått mejl att jag måste teckna ett nytt abonnemang för att kunna använda Friskis Go efter det att Friskis online läggs ner.
När jag går in och försöker köpa, står det att jag redan har tillgång till appen och jag kommer inte vidare.
Hur gör jag för att fortsätta ha Friskis Go efter 31/3 och betala 99 kr/mån för detta?
Tack för din fråga. Du kommer att kunna teckna ditt nya Friskis Go-abonnemang den 1 april, när ditt nuvarande Friskis online-abonnemang löpt ut. Fram tills dess känner appen av att du redan har ett aktivt abonnemang, och den förstår dessvärre inte i förväg att detta abonnemang kommer upphöra den 31 mars.
Med varm hälsning,
Sanna
Jag har laddad ner Friskis Go appen, men tycker att där finns väldigt få program,
t ex jympa. I alla fall om man jämför med tidigare. Några favoriter är bortplockade, eller är det bara jag som inte hittar rätt...
Tack i förväg för svar!
Med vänlig hälsning,
Sanna
Vi lägger i nya pass och annan träningsinspiration successivt, prova gärna runt och kanske hittar du nya favoriter.
Mejla oss gärna igen om du har fler förslag på pass eller vill lämna feedback på innehållet. Det är värdefullt för oss!
Om du vill fortsätta att endast träna med oss i den digitala träningen kan du teckna ett abonnemang för detta här: https://friskisgo.shop.twiik.me/subscription
Medlemskapet i idrottsföreningen gäller hela kalenderåret 2022 (100 kr) för alla våra medlemmar.
Med vänlig hälsning,
Sanna
Android versionen i appen stänger av hela tiden och det går bara att använda höjdläge på plattan vilket inte är så praktiskt. Har Samsung platta med version 12. Gav upp och använder webbversionen istället.
Mvh
Cecilia
Mvh
Cecilia
Jag saknar Iddes yoga soft i Go appen. Vore trevligt om den också lades upp där då hennes andra pass finns.
Sen undrar jag hur jag får bilden större - jag får den endast lite större och bara i stående format, dvs bilden blir alls inte lika stor att se på som det var när passen var online.
Vi fyller på successivt med olika varianter av träning i Friskis Go, både gruppträningspass, andra former av pass, utmaningar osv.
En del pass från den tidigare onlineträningen tar vi med oss, andra kan vi tyvärr inte använda pga stora utmaningar med film- och musikrättigheter..
Vi tar med oss ditt önskemål, och hör gärna av dig till onlinetraning@friskissvettis.se om du har fler inspel/tips/önskemål, det är värdefullt för fortsatt utveckling.
Vi samlar alla önskemål och bedömer kontinuerligt hur vi kan anpassa utbudet i Friskis Go utifrån efterfrågan. Exempelvis så har vi de senaste veckorna lagt till fler Coreflex, Jympa och Spinning från gamla onlineträningen.
När det gäller att få bilden större:
Om det är i mobilen kan du klicka på pilarna när du startat passet för helskärmsläge. På läsplatta kan det vara trixigare (iPad funkar bättre än Android).
Vi håller på att kolla om det går att få till en vidareutveckling av detta.
Ett alternativ kan vara att köra gruppträningspassen via www.friskisgo.se.
Om du går in på fliken "Statistik" (bredvid "Min träning") och går längst ned på den sidan, så hittar du "Visa mer". Om du klickar där så kommer du till din träningsstatistik, där du kan välja fler tidsintervaller för din träningsstatistik.
Hoppas det kan vara till hjälp 😊
Hej igen Berra,

Ja, men det kan du, om jag förstår dig rätt.
Om du går in via min instruktion så kan du vilka pass du varit på. Exempelbild:
Med vänliga hälsningar,
Tobias
Tack för dina frågor.
Vilken "bugg" är det du menar?
Vald filtrering i appen sparas endast om man inte klickar sig bort från resultatsidan. Dvs om man går till mina bokningar, pass etc så försvinner den och man behöver klicka på filtreringsikonen och klicka på filtrera resultat igen. Detta kommer förbättras!
Vi tycker absolut att det är viktigt att alla ska kunna använda vår bokningsapp och har gett inspel till vår systemleverantör om att appen i dagsläget inte är tillgänglighetsanpassad och behöver förbättras.
Med vänliga hälsningar,
Tobias