Uppdaterad bokningsapp
Nu finns det en uppdaterad version av appen ute med ny design och funktionalitet.
Det här är nytt:
Logga in på nytt första gången
Första gången du använder den uppdaterade appen behöver du logga in på nytt. Logga in med din mejladress och lösenord. Om du inte har bytt är lösenordet de sex första siffrorna i ditt personnummer: ÅÅMMDD.
Har du glömt ditt lösenord och försökt återställa det men inte fått något mail? Kolla i skräpposten så att det inte hamnat där.
Dina tidigare bokningar/köplatser finns kvar.
Platsinformation
Du behöver inte godkänna förfrågan om platsåtkomst för att appen skall fungera. Du får bort den frågan genom att gå in i inställningar/appen klicka ur "tillåt platsåtkomst".
Bokade pass i kalendern
Kalendersynkningen finns kvar även i den uppdaterade appen. Om du valt "Lägg till kalender" på nytt lägger sig passen dubbelt i kalendern.
För att ta bort en av kalenderprenumerationerna gör du så här:
Har du uppdaterat din iPhone eller iPad till den senaste versionen av iOS behöver du även uppdatera vår app för att den ska fungera.
Det här är nytt:
- Uppdaterad design
- Läs mer om passen genom att klicka på dem och välj beskrivning
- Uppdaterad funktion för kalender/välja dag
- Sök på pass direkt i schemavyn
- I filtreringen behöver du först välja en anläggning för att sedan kunna filtrera på de träningsformer och ledare som finns just där. Vill du se alla pass av en viss träningsform eller ledare bockar du i alla anläggningar.
- Synkningen med kalendern i Android fungerar igen
Logga in på nytt första gången
Första gången du använder den uppdaterade appen behöver du logga in på nytt. Logga in med din mejladress och lösenord. Om du inte har bytt är lösenordet de sex första siffrorna i ditt personnummer: ÅÅMMDD.
Har du glömt ditt lösenord och försökt återställa det men inte fått något mail? Kolla i skräpposten så att det inte hamnat där.
Dina tidigare bokningar/köplatser finns kvar.
Platsinformation
Du behöver inte godkänna förfrågan om platsåtkomst för att appen skall fungera. Du får bort den frågan genom att gå in i inställningar/appen klicka ur "tillåt platsåtkomst".
Bokade pass i kalendern
Kalendersynkningen finns kvar även i den uppdaterade appen. Om du valt "Lägg till kalender" på nytt lägger sig passen dubbelt i kalendern.
För att ta bort en av kalenderprenumerationerna gör du så här:
- Gå till "Inställningar" i telefonen
- Välj "Lösenord och konton" - Prenumererade kalendrar
- Markera den du vill ta bort (den nya heter "Activity calendar").
Har du uppdaterat din iPhone eller iPad till den senaste versionen av iOS behöver du även uppdatera vår app för att den ska fungera.
Följ inlägget
11
följare
Tack för återkoppling. Lanseringen av appen F&S Stockholm gick väldigt hastigt och skedde pga operativsystem som riskerade att hälften av våra medlemmar skulle stå utan app. Håll ut, anpassningar kommer ske över tid.
Fortsätt uppdatera din telefon och dess operativsystem, se till att du har tillräckligt med lagring och arbetsminne. Att stänga av och sätta på din mobil emellanåt är också bra mobilhygien för att appar ska fungera väl.
Fortsatt fin träning med F&S Stockholm.
Hälsningar,
Tack för tips om datum och månad i appen, jag skickar ditt önskemål vidare för framtida utvecklingar av appen.
Hälsningar,
I dagsläge går det inte att se om du missat ett pass varken i app eller via webb. Jag skickar önskemål om detta vidare till de som jobbar med utveckling av appen.
Hälsningar,
Datumväljaren fungerar ganska dåligt. Jag är inte ett spår intresserad av att kunna byta år, däremot av att se veckodag istället för att själv behöva räkna ut vilket datum det är nästa t.ex. tisdag.
Hälsningar
Vad bra att ni har hört av er till oss med era tankar kring datumväljaren.
Jag har skickat vidare era synpunkter till utvecklingsansvarig för appen hos F&S Stockholm.
Önskar er en fortsatt trevlig dag.
Vänligen
Anna
Fler än jag har reagerat på datumväljaren i appen ser jag. Mitt förslag är att när man klickar på kalendern så öppnas en ruta med kommande två veckor framåt så man kan enkelt kan se dagen och datumet och välja därefter.
Jag vidarebefordrar det till utvecklingsansvarig för appen.
Trevlig helg!
Vänligen
Anna
Vi vill såklart ta till vara på era tankar och funderingar.
Därför kommer vi stänga kommentarsfältet i detta inlägg och ber er istället mejla till fragorsvar@sthlm.friskissvettis.se .
På det sättet kan vi säkerställa att alla tankar och funderingar kommer i samlad form till de som utvecklar appen.
Vänligen