Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Uppdaterad bokningsapp

Nu finns det en uppdaterad version av appen ute med ny design och funktionalitet.

Det här är nytt: 
  • Uppdaterad design
  • Läs mer om passen genom att klicka på dem och välj beskrivning
  • Uppdaterad funktion för kalender/välja dag
  • Sök på pass direkt i schemavyn
  • I filtreringen behöver du först välja en anläggning för att sedan kunna filtrera på de träningsformer och ledare som finns just där. Vill du se alla pass av en viss träningsform eller ledare bockar du i alla anläggningar.
  • Synkningen med kalendern i Android fungerar igen
Vi kommer löpande jobba med att förbättra appen både på kort och lång sikt.

Logga in på nytt första gången
Första gången du använder den uppdaterade appen behöver du logga in på nytt. Logga in med din mejladress och lösenord. Om du inte har bytt är lösenordet de sex första siffrorna i ditt personnummer: ÅÅMMDD.

Har du glömt ditt lösenord och försökt återställa det men inte fått något mail? Kolla i skräpposten så att det inte hamnat där.

Dina tidigare bokningar/köplatser finns kvar.

Platsinformation
Du behöver inte godkänna förfrågan om platsåtkomst för att appen skall fungera. Du får bort den frågan genom att gå in i inställningar/appen klicka ur "tillåt platsåtkomst". 

Bokade pass i kalendern
Kalendersynkningen finns kvar även i den uppdaterade appen. Om du valt "Lägg till kalender" på nytt lägger sig passen dubbelt i kalendern.

För att ta bort en av kalenderprenumerationerna gör du så här:
  • Gå till "Inställningar" i telefonen
  • Välj "Lösenord och konton" - Prenumererade kalendrar
  • Markera den du vill ta bort (den nya heter "Activity calendar").
Om appen inte funkar i din iPhone eller iPad
Har du uppdaterat din iPhone eller iPad till den senaste versionen av iOS behöver du även uppdatera vår app för att den ska fungera.

Kommentarer

  • Hej, tyvärr är jag bara irriterad på den nya bokningssappen, den är otroligt långsam, först att ladda aktiviteterna, sen att byta dag.... tar flera minuter att boka ett pass. Vet att flera av mina kompisar har samma problem! Det var bättre med den gamla, den fungerade snabbt och smidigt.
    Ruth
  • Hej Ruth,

    Tack för återkoppling. Lanseringen av appen F&S Stockholm gick väldigt hastigt och skedde pga operativsystem som riskerade att hälften av våra medlemmar skulle stå utan app. Håll ut, anpassningar kommer ske över tid.

    Fortsätt uppdatera din telefon och dess operativsystem, se till att du har tillräckligt med lagring och arbetsminne. Att stänga av och sätta på din mobil emellanåt är också bra mobilhygien för att appar ska fungera väl.

    Fortsatt fin träning med F&S Stockholm.

    Hälsningar,
    Kicki
  • Tack för den nya appen! Fungerar alldeles utmärkt på min Samsung ☆
    Anna Swärd
  • Hur kan jag se när jag missat avboka ett pass? Borde finnas eftersom man ej kan boka efter 3 missar och där vill jag inte hamna. Mvh Jeanette
    Jeanette Frison Kronvall
  • Önskemål att ni ser över datumscrollaren i appen. Vid övergång till ny månad är det struligt. Vore bättre om datum och månad hängde ihop så att man kunde scrolla direkt och som helhet från tex 30 sep till 1 okt.
    Isabel
  • Hej Isabel,

    Tack för tips om datum och månad i appen, jag skickar ditt önskemål vidare för framtida utvecklingar av appen.

    Hälsningar,
    Kicki
  • Hej Jeanette,

    I dagsläge går det inte att se om du missat ett pass varken i app eller via webb. Jag skickar önskemål om detta vidare till de som jobbar med utveckling av appen.

    Hälsningar,
    Kicki
  • Att man inte kan scrolla i datum/dagar är en stor försämring :/  Mvh//Anna
    Anna H Lindberg
  • Hej,
    Datumväljaren fungerar ganska dåligt. Jag är inte ett spår intresserad av att kunna byta år, däremot av att se veckodag istället för att själv behöva räkna ut vilket datum det är nästa t.ex. tisdag.
    Hälsningar
    Lisa
  • Hej Anna och Lisa!
    Vad bra att ni har hört av er till oss med era tankar kring datumväljaren.
    Jag har skickat vidare era synpunkter till utvecklingsansvarig för appen hos F&S Stockholm.
    Önskar er en fortsatt trevlig dag.
    Vänligen
    Anna
    Anna
  • Hej
    Fler än jag har reagerat på datumväljaren i appen ser jag. Mitt förslag är att när man klickar på kalendern så öppnas en ruta med kommande två veckor framåt så man kan enkelt kan se dagen och datumet och välja därefter.
    Marie Johnil
  • Hej Marie och tack för ditt förslag.
    Jag vidarebefordrar det till utvecklingsansvarig för appen.
    Trevlig helg!
    Vänligen
    Anna
    Anna

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.